علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران
- علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران
دسته: مديريت
بازديد: 22 بار
فرمت فايل: doc
حجم فايل: 411 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 218هدف از اين پروپوزال علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل مي باشد
قيمت فايل فقط 135,000 تومان
دانلود پايان نامه كارشناسي ارشد مديريت
علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل
چكيده
موفقيت يك سازمان تنها در مجموعه اهداف روشني كه سازمان براي خودش قرار مي دهد تعيين مي گردد. براي بسياري از سازمانهاي خدماتي، سود يك هدف مهم هست و مي تواند تركيبي از نتايج مالي كوتاه مدت (افزايش منابع يا جريان نقدي) و افزايش ارزش ويژه ي برندباشد. عواملي چون كيفيت ادراك شده، وفاداري به برند، آگاهي برند وتداعي برند ابعاد تشكيل دهنده ارزش ويژه برند هستند".آكر "يكي از برجسته ترين دانشمنداني است كه عوامل موثر بر ارزش ويژه برند را در قالب يك مدل ارايه نموده است .اين مطالعه به ارزيابي عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند شركت هاي بيمه مي پردازد. روش تحقيق حاضر از نوع توصيفي است و نحوه گرد آوري داد ه ها از نوع پيمايشي است.بدين منظور پرسشنامه اي با 26 سوال طراحي گرديده است.
براي پاسخ به سوالات مطروحه 200 نفر از خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل4شركت خصوصي بيمه گر آسيا، البرز، ملت و پارسيان كه بيشترين سهم از بازار بيمه بدنه اتومبيل را دارا هستند به عنوان نمونه آماري اين پژوهش انتخاب گرديد روش نمونه گيري به صورت تصادفي ساده انتخاب گرديد.نتايج تحقيق نشان مي دهد كيفيت ادراك شده،.وفاداري برند و تداعي گرها بر ارزش ويژه برند شركت هاي بيمه اي به طور مستقيم تاثير گذار است و آگاهي از برند بر ارزش ويژه برند به طور مستقيم موثر نمي باشد.
واژگان كليدي:
ارزش ويژه برند
وفاداري به برند
كيفيت ادراك شده
آگاهي از برند
تداعي برند
مقدمه
چنانكه مي دانيد در قرن بيست و يكم تحولات تكنولوژي، حمل و نقل و ارتباطات با سرعت و وسعت شگفتآوري انجام پذيرفته كه در نتيجه آن بيمهها را نيز از زواياي مختلف و با شتاب توسعه داده است.در حال حاضر 20 برند بيمهگر به صورت 1 شركت دولتي و 15 شركت خصوصي و 3 شركت بيمه غيردولتي در مناطق آزاد اقتصادي و 1 شركت بيمه اتكايي در كشور فعال ميباشند كه خدمات بيمه اي را در بيش از15200 نمايندگي و 270 كارگزاري ارائه ميدهند. هماكنون ضريب نفوذ بيمه در ايران معادل 5/1 درصد توليد ناخالص داخلي است كه با احتساب حق بيمههاي تأمين اجتماعي، صندوقهاي بازنشستگي و بيمههاي حمايتي، اين ضريب معادل 6/4 درصد خواهد بود.
در حالي كه در كشورهاي توسعهيافته حدوداً 17 درصد است. لذا ميتوان متوجه شد كه دريافت حق بيمههاي بالا، عدم آگاهي عمومي نسبت به كاركردهاي بيمه، كافي نبودن تأمينهاي ارائه شده توسط شركتهاي بيمه، تحميل شرايط يكطرفه و ارائه بيمههاي سنتي به مردم، وجود آئيننامهها و مقررات دست و پا گير الزام به رعايت نرخهاي ثابت و اجتناب از تخفيف براساس مصوبات شوراي عالي بيمه، از جمله چالشهايي هستند كه كاهش فروش بيمهها را در پي داشتهاند. اگرچه طي يك دهه گذشته صنعت بيمه در ايران رشد قابل قبولي داشته اما هنوز آنطور كه بايد به نيازهاي اوليه مشتريان خود نگاه عميقي نكرده است.در سال هاي گذشته با افزايش تعداد شركت هاي خصوصي بيمه گر رقابت ميان آنها به طور چشم گيري افزايش يافته است. در نتيجه يكي از نكات كليدي در موفقيت استراتژيهاي بازاريابي درك رفتار مصرفكننده در تقابل با برندهاست.
بدينترتيب شناسايي نيازهاي مصرفكنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بين برندهاي مختلف امري مهم به نظر ميرسد. از اينرو پژوهش حاضر در صدد است تا عوامل تأثيرگذار بر ارزش ويژه برند شركتهاي بيمه را مورد بررسي قرار دهد. اميد است نتايج اين پژوهش در جهت ارتقاي خدمات بيمهاي مطابق با مطلوبيتهاي ارزشي مصرفكنندگان، ارائه اطلاعات به مديران شركتهاي بيمهگر، تهيه استراتژي مناسب براي تأمين اطلاعات مورد نياز شركتها و همچنين براي برنامههاي حمايتي بيمه مركزي ايران از شركتهاي بيمهگر در جهت آزادسازي رقابت و حذف مقررات دست و پا گيرمفيد واقع گردد.
فهرست مطالب
فصل اول: كليات تحقيق
چكيده 1
1-1- بيان مسئله 3
1-2- اهميت و ضرورت تحقيق 4
1-3- اهداف تحقيق 5
1-3-1- هدف اصلي 5
1-3-2- هدف كاربردي 5
1-4- سئوالات تحقيق 5
1-5- مدل نظري تحقيق 5
1-6- فرضيه هاي تحقيق 7
1-7- روش شناسي تحقيق 7
1-7-1- نوع روش تحقيق 7
1-7-2- منابع جمعآوري داده ها 7
1-7-3- جامعهي آماري 7
1-7-4- قلمرو تحقيق 8
1-7-5- روش نمونهگيري 8
1-7-6- روش تجزيه و تحليل دادهها 8
1-8- مشكلات و تنگناهاي تحقيق 8
1-9- واژگان تخصصي 9
فصل دوم: مباني نظري و پيشينه ي تحقيق
مقدمه 10
2-1- مفاهيم برند 11
2-1-1- اهميت برند 13
2-1-2- ارزش اقتصادي برند 16
2-1-3- برندينگ 16
2-1-3-1- برندينگ خدمات 17
2-1-4- مفهوم ارزش ويژه برند 23
2-1-5- اهميت ارزش ويژه برند 28
2-1-6- رويكردهاي سنجش ارزش ويژه برند 30
2-1-6-1- رويكرد درون به بيرون 30
2-1-6-2- رويكرد بيرون به درون 33
2-1-6-3- رويكرد تركييي 45
2-1-7-1- مدل ارزش ويژه برند آكر 49
2-1-7-2- مدل ارزش ويژه برند كلر 67
2-1-7-3- مدل ارزيابي دارايي برند رابكيم 70
2-1-7-4- مدل ايكويتر برند 72
2-1-7-5- مدل اينتر برند 72
2-1-7-6- مدل برندز 73
2-1-7-7- مدل رزونانس برند 74
2-1-8- مدل مفهومي تحقيق 79
2-1-9- چهارچوب نظري تحقيق 80
2-1-10- آشنايي با صنعت بيمه 83
2-1-10-1- مفاهيم بيمه 85
2-1-10-2- تاريخچه بيمه 87
2-1-10-3- خصوصي سازي صنعت بيمه 90
2-1-10-4- طرح تحول صنعت بيمه 91
2-1-11- پيشينه تحقيق 94
2-1-11-1- مروري بر تحقيقات گذشته خارجي 94
2-1-11-2- مروري بر تحقيقات گذشته داخلي 95
فصل سوم: روش تحقيق
مقدمه 98
3-1- روش تحقيق 99
3-2- جامعه آماري 100
3-3- حجم نمونه تحقيق 101
3-4- روش نمونهگيري 101
3-5- منابع جمعآوري دادهها 102
3-5-1- مطالعات كتابخانهاي 102
3-5-2- پرسشنامه 102
3-6- ابزار سنجش پرسشنامه 103
3-6-1- روايي پرسشنامه 103
3-6-2- پايايي پرسشنامه 103
3-7- مقياس اندازهگيري 105
3-8- روش تجزيه و تحليل دادهها 106
فصل چهارم: روش تجزيه و تحليل دادهها
مقدمه 108
4-1- آمار توصيفي متغير جمعيت شناختي 109
4-1-1- آمار توصيفي ميزان اهميت انتخاب يك نام و نشان تجاري 109
4-1-2- آمار توصيفي متغير جنسيت 110
4-1-3- آمار توصيفي متغير سن 112
4-1-4- آمار توصيفي متغير سطح تحصيلات 114
4-1-5- آمار توصيفي متغير ميزان درآمد ماهيانه 116
4-1-6- آمار توصيفي متغير ميزان استفاده از بيمه نامه بدنه اتومبيل 119
4-2- آمار استنباطي 120
4-2-1- آزمون نرماليتي 121
4-2-1-1- آزمون نرماليتي متغير وفاداري به برند 122
4-2-1-2- آزمون نرماليتي متغير كيفيت متصور شده 123
4-2-1-3- آزمون نرماليتي متغير تداعي برند 125
4-2-1-4- آزمون نرماليتي متغير آگاهي از برند 126
4-2-2- آزمون سئوالات تحقيق 129
4-2-2-1- آزمون فرضيه اول 130
4-2-2-2- آزمون فرضيه دوم 132
4-2-2-3- آزمون فرضيه سوم 134
4-2-2-4- آزمون فرضيه چهارم 137
4-2-3- رتبهبندي شاخص ها و متغيرها 139
4-2-3-1- رتبه بندي شاخص متغير وفاداري به برند 140
4-2-3-2- رتبه بندي شاخص متغير كيفيت متصور شده 141
4-2-3-3- رتبه بندي شاخص متغير تداعي برند 143
4-2-3-3- رتبه بندي شاخص متغير آگاهي برند 144
4-2-4- رتبه بندي عوامل موثر بر ارزش ويژه برند 145
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات
مقدمه 148
5-1- نتيجه گيري 149
5-2- پيشنهادات 150
5-2-1- پيشنهادات مبتني بر يافتههاي تحقيق 151
5-2-2- پيشنهادات براي تحقيقات آتي 154
نتيجه گيري 156
منابع 158
پيوستها
پيوست شماره 1 پرسشنامه تحقيق 162
پيوست شماره 2 تجزيه و تحليل هاي آماري 163
شكلها
شكل 1-1- مدل مفهومي آكر 6
شكل 2-2- مدل نتمير و همكاران 41
شكل 2-3- مدل تيلور و همكاران 42
شكل 2-4- دسته بندي رويكرد ارزش ويژه برند والستر 43
شكل 2-5- مدل ارزيابي ارزش ويژه برند جهاني 47
شكل 2-6- چگونه ارزش ويژه برند ارزش زايي ميك ند 51
شكل 2-7- ابعاد دانش برند كلر 68
شكل 2-8- مدل برند يانگ و رابيم 72
شكل 2-9- هرم رزونانس برند 77
شكل 3-1- رابطه جامعه و نمونه آماري 101
جداول
جدول 1-1- تعاريف ارزش ويژه برند 28
جدول 2-2- تحقيقات انجام شده بر روي ارزش ويژه برندكيم و كيم 48
جدول 4-1- توزيع فراواني ميزان اهميت انتخاب يك نام و نشان تجاري خاص 109
جدول 4-2- توزيع فراواني جنسيت 110
جدول 4-3- جدول توافقي ميزان اهميت نام و نشان تجاري در مقابل جنسيت 111
جدول 4-4- فراواني نمونه برحسب سن 112
جدول 4-5- جدول توافقي ميزان اهميت نام و نشان تجاري در مقابل سن 113
جدول 4-6- توزيع فراواني آزمودنيها برحسب تحصيلات 114
جدول 4-7- جدول توافقي ميزان اهميت انتخاب نام و نشان تجاري در مقابل تحصيلات 115
جدول 4-8- فراواني نمونه برحسب درآمد ماهيانه 116
جدول 4-9- جدول توافقي ميزان اهميت انتخاب نام تجاري در مقابل درآمد ماهيانه 118
جدول 4-10- فراواني آزمودني ها برحسب زمان استفاده از بيمه نامه بدنه اتومبيل 119
جدول 4-11- نتايج آزمون نرماليتي متغير وفاداري به برند 122
جدول 4-12- نتايج آزمون نرماليتي متغير كيفيت متصور شده 124
جدول 4-13- نتايج آزمون نرماليتي متغير تداعي برند 125
جدول 4-14- نتايج آزمون نرماليتي متغير تداعي برند 127
جدول 4-15- نتايج آزمون نرماليتي متغير آگاهي از برند 128
جدول4-16- نتايج آزمون ويلكاكسون دوطرفه متغير وفاداري به برند 130
جدول 4-17- نتايج آزمون علامت دو طرفه متغير وفاداري به برند 130
جدول 4-18- نتايج آزمون ويلكاكسون يك طرفه متغير وفاداري به برند 131
جدول 4-19- نتايج آزمون علامت يك طرفه متغير وفاداري به برند 131
جدول 4-20- نتايج آزمون ويلكاكسون دو طرفه متغير كيفيت ادراك شده 132
جدول 4-21- نتايج آزمون علامت دو طرفه متغير كيفيت ادراك شده 133
جدول 4-22- نتايج ويلكاكسون يك طرفه متغير كيفيت ادراك شده 133
جدول 4-23- نتايج آزمون علامت يك طرفه متغير كيفيت ادراك شده 134
جدول 4-24- نتايج آزمون ويلكاكسون دو طرفه متغير تداعي برند 136
جدول 4-25- نتايج آزمون علامت دو طرفه متغير تداعي برند 136
جدول 4-26- نتايج آزمون ويلكاكسون يك طرفه متغير تداعي برند 137
جدول 4-27- نتايج آزمون علامت يك طرفه متغير تداعي برند 137
جدول 4-28- نتايج آزمون ويلكاكسون دو طرفه متغير آگاهي برند 138
جدول 4-29- نتايج آزمون علامت دو طرفه متغير آگاهي برند 139
جدول 4-30- خلاصه نتايج حاصل از آزمون ويلكاكسون و علامت 140
جدول 4-31- نتايج آزمون فريدمن متغير وفاداري به برند 140
جدول 4-32- رتبه بندي شاخص متغير وفاداري به برند 141
جدول 4-33- نتايج آزمون فريدمن متغير كيفيت ادراك شده 142
جدول 4-34- رتبه بندي شاخص متغير كيفيت ادراك شده 142
جدول 4-35- نتايج آزمون فريدمن متغير وفاداري برند 142
جدول 4-36- رتبه بندي شاخص متغير تداعي برند 143
جدول 4-37- نتايج آزمون فريدمن متغير آگاهي برند 144
جدول 4-38- رتبه بندي شاخص متغير آگاهي برند 414
جدول 4-39- نتايج آزمون فريدمن عوامل موثر بر ارزش ويژه برند 145
جدول 4-40- رتبه بندي عوامل موثر بر ارزش ويژه برند 145
نمودارها
نمودار 2-1- ارزيابي كيفيت خدمات و محصولات 23
نمودار 4-1- توزيع فراواني انتخاب يك نام و نشان تجاري خاص 111
نمودار 4-2- فراواني نمونه مربوط به جنسيت 111
نمودار 4-3- فراواني نمونه مربوط به سن 113
نمودار 4-4- فراواني نمونه برحسب تحصيلات 115
نمودار 4-5- فراواني برحسب درآمد ماهيانه 118
نمودار 4-6- فراواني آزمودنيها برحسب مدت زمان استفاده از بيمهنامه شخص ثالث 120
نمودار 4-7- نمودار فراواني و نرماليتي متغير وفاداري به برند 124
نمودار 4-8- نمودار فراواني و نرماليتي متغير كيفيت ادراك شده 125
نمودار 4-9- فراواني نرماليتي متغير تداعي برند 127
نمودار 4-10- فراواني نرماليتي متغير آگاهي از برند 128
قيمت فايل فقط 135,000 تومان
برچسب ها : علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران , ارزش ويژه برند , پروپوزال ارزش ويژه برند , عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند , پروپوزال عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند شركتهاي بيمه , علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران , عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند از نگاه مشتريان
بررسی مراحل ارسال سریع و بستهبندی استاندارد قطعات خودرو در الکاپارت
بازی های اندرویدی با گرافیک بالا و حجم کم؛ کوچک اما خیرهکننده
خرید پیپ اصل: راهنمای انتخاب بهترین پیپ برای شما
باشگاه مغز كودكان 3
سؤالاتي كه ممكن است درباره ايمپلنت دندان برايتان پيش آيد
اضافه كردن زيرنويس به نتفليكس ، آسان ديدن فيلم و سريال نتفليكس