تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot

۱۷ بازديد

تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot
    تحقيق در مورد  در مورد اينترنت اشيا iot دسته: اينفوگراف
    بازديد: 7 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 130 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 30

    تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot

    قيمت فايل فقط 4,000 تومان

    خريد

    مقدمه

    اينترنت شبكه‌ي جهاني است كه ارتباط تمامي كاربران را با هم برقرار مي‌كند، اما ساختار اين شبكه در حال تغيير است. همه‌ي ما از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند جهت برقراري ارتباط بين دوستان خود استفاده مي‌كنيم. اغلب اطلاعات بين ما و دوستان از طريق سرورهايي كه وظيفه‌ي اجراي سايت را برعهده دارند و نرم‌افزارهاي ايميل رد و بدل مي‌شود. درنهايت مي‌توان گفت اينترنت از كاربران، دستگاه‌هاي سمت كلاينت و سرورها تشكيل شده است؛ اما عضو جديدي در حال اضافه شدن به اين مجموعه‌ است. اين عضو جديد كاربر نيست و از آن به عنوان «Things» يا اشيا ياد مي‌شود، اين كلمه از عبارت «the Internet of Things» برگرفته شده است. يك «شي» ممكن است به هر دستگاهي كه داراي سنسوري جهت تبادل اطلاعات است خطاب شود. مثال‌هايي از اين سنسورها شامل سنسور دما، سنسورهاي ترافيك و سنسورهاي اندازه گيري انرژي است. مثلا سنسور دما مي‌تواند در يك ترموستات، سنسور اندازه گيري ميزان برق مصرفي در منازل و سنسور ترافيك در سيگنال‌هاي ترافيكي جاي گيرند. تمامي اين سنسورها اطلاعاتي را به دستگاه مقصد مي‌فرستند تا اين دستگاه‌ها بر اساس اين اطلاعات تصميم‌هايي را اتخاذ كنند. اين اتفاق هنوز نيفتاده يا حتي ممكن است رخ داده باشد اما در آينده‌اي نزديك بسياري از كارها و اطلاعات ما از طريق اينترنت و بين افراد مختلف توسط دستگاه‌هاي هوشمند رد و بدل خواهند شد. دستگاه‌هاي هوشمندي مانند گوشي‌هاي هوشمند، اينترنت، ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي باعث شده‌اند تا امورات شخصي و كارهاي ما به نحوي متفاوت انجام پذيرند. به واضح مي‌توان گفت كه اينترنت اشيا تاثير بسياري را در زندگي همه‌ي كاربران خواهد داشت.

    به اختصار اينترنت اشيا (IOT) به انگليسي به طور كلي اشاره دارد به بسياري از اشيا و وسايل محيط پيرامون مان كه به شبكه اينترنت متصل شده و بتوان توسط اپليكيشن هاي موجود در تلفن هاي هوشمند و تبلت كنترل و مديريت شوند.معماري آن در Auto-ID Center در مؤسسه فناوري ماساچوست(MIT) طراحي شد.

    اينترنت اشيا به چه معناست

    عبارت اينترنت اشيا، براي نخستين بار در سال ۱۹۹۹ توسط كوين اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهاني را توصيف كرد كه در آن هر چيزي، از جمله اشيا بي جان، براي خود هويت ديجيتال داشته باشند و به كامپيوترها اجازه دهند آن ها را سازماندهي و مديريت كنند. اينترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل مي كند ولي با اينترنت اشياء تمام اشياء به هم متصل مي شوند .

    بر اساس تعريفي كه " گروه راه­ حل­ هاي كسب­ و كار اينترنتي سيسكو (IBSG) " ارائه كرده است؛ "اينترنت اشياء" به صورت ساده، به نقطه ­اي از زمان اطلاق مي­ شود كه در آن نسبت به انسان ­ها، تعداد اشياء بيشتري به اينترنت متصل باشند. به اين منظور كه اكثر وسايلي كه به طور روزمره از آن­ها استفاده مي كنيم (از قبيل خودرو، منازل و تجهيزات درون آن و هرآنچه كه به نحوي با آن سر و كار داريم) از بستر اينترنت استفاده كند.

    در حالت كلي مي‌توان گفت اينترنت اشيا شبكه‌اي از اشياء فيزيكي تعبيه شده با قطعات الكترونيكي، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با توليد كننده، اپراتور و يا دستگاه‌هاي ديگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بيشتر باشند. هر كدام از اعضاء اينترنت اشياء به تنهايي توسط سيستم تعبيه شده در آن، قادر به شناسايي است و همچنين مي‌تواند با زير ساخت اينترنتِ موجود نيز تعامل داشته باشد. اينترنت اشيا مفهومي محاسباتي است براي توصيف آينده‌اي كه در آن اشياي فيزيكي يكي پس از ديگري به اينترنت وصل مي‌شوند و با اشياي ديگر در ارتباط قرار مي‌گيرند. در اين تكنولوژي به هر چيز يك شناسه «ID» منحصر به فرد و همچنين يك IPتعلق مي‌گيرد كه بتواند داده‌ها را براي پايگاه داده مشخص شده ارسال كنند.

     

    تعداد صفحات 30 word

    شماره گذاري شده و آماده پرينت

     

    فهرست مطالب

    مقدمه. 1

    اينترنت اشيا به چه معناست... 2

    اينترنت اشيا همه چيز را تغيير ميدهد. 3

    اينترنت اشيا چه كاري را انجام مي دهد. 5

    اينترنت اشياء به عنوان يك شبكه براي شبكه ها 7

    چرا "اينترنت اشياء" مهم است؟. 9

    اينترنت اشياء: نخستين تحول اينترنت... 9

    برخي از كاربردها اينترنت اشيا : 10

    چالش‌هااينترنت اشيا: 11

    مسائل حقوقي اينترنت اشياء. 14

    چه شركت‌هايي بر روي اين تكنولوژي كار مي‌كنند؟. 14

    اينترنت اشيا در ايران.. 15

    مبناهاي اينترنت اشيا 15

    اتحاديه اروپا از متوليان ارائه معماري اينترنت اشيا 16

    پروژه CUBIQ.. 17

    معماري CUBIQ.. 

    محصولات تجاري.. 18

    Zigbee. 18

    Wireless HART. 18

    Sun SPOT. 19

    Representational State Transfer 19

    پروتكل‌هاي ارتباطي.. 20

    پروتكل انتقال كنترل جريان SCTP. 20

    پروتكل هويت ميزبان HIP. 20

    پروتكل IP. 21

    NEMO، پروتكل توسعه يافته IP. 22

    ناهماهنگي در مؤلفه‌هاي كليدي معماري.. 23

    منابع.. 26

    قيمت فايل فقط 4,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot , تحقيق در مورد در مورد اينترنت اشيا iot , اينترنت , اشيا , تحقيق , مقاله

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.