ميثم شكري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ كارآفريني

۱۰۷ بازديد

ميثم شكري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ كارآفريني

 

ميثم شكري ساز و بررسي ضرورت تقويت فرهنگ كارآفريني در جامعه براي داشتن آينده اي اميدواركننده بايد با فرهنگ كارآفريني سازگار شود.

ميثم شكري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ كارآفريني

 

براي داشتن آينده اي اميدواركننده، جامعه بايد خود را با فرهنگ كارآفريني وفق دهد. فرهنگ كارآفريني به عموم مردم كمك مي كند تا مفاهيم و ارزش هاي اساسي كارآفريني اعم از خلاقيت، نوآوري، كار تيمي، تكنيك هاي حل مسئله و غيره را بياموزند و اين ويژگي ها را در زندگي و كسب و كار خود به كار گيرند.

ميثم شكري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ كارآفريني

 

ترويج فرهنگ كارآفريني يكي از عناصر ضروري براي تشويق و تقويت توليد ثروت در جامعه است. كارآفريني را مي توان يك سرمايه ملي دانست و كارآفرينان موتور محركه اين سرمايه هستند. كارآفريني فرآيندي پويا است كه نه تنها ثروت را افزايش مي دهد، بلكه مي تواند نقش مهمي در تغيير جامعه ايفا كند، بنابراين تشويق و تحريك كارآفريني و پاداش دادن به فعاليت هاي كارآفرينانه منطقي است.

 

دكتر ميثم شكري ساز معتقد است كه كارآفريني از منابع، نيروي كار و سرمايه استفاده نشده بهترين استفاده را مي كند. كارآفرينان به اميد كسب سود يا حل مشكلات جامعه، ريسك هاي زيادي مي كنند. بنابراين كارآفريني چيزي است كه فراتر از دنياي تجارت است. اهميت كارآفريني به قدري گسترده است كه نمي توان همه جوانب آن را تنها در يك نشريه كوتاه بررسي كرد، اما در اين مقاله به بررسي برخي از دلايل اهميت كارآفريني در توسعه اقتصادي و رشد جامعه از ديدگاه دكتر دكتر مي پردازيم. ممنون ساز. براي اينكه به شما نشان دهيم چرا بايد فرهنگ كارآفريني را در جامعه تقويت كنيم:

https://www.hamshahrionline.ir/news/613323/%D9%85%DB%8C%D8%AB%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C

 

1. كارآفريني رشد اقتصادي را تسريع مي كند

 

كارآفرينان مي توانند رشد اقتصادي كشور را تحريك كنند. آنها با ايجاد محصولات و خدمات جديد شغل ايجاد مي كنند و در نهايت توسعه اقتصادي را تسريع مي كنند. كارآفريني پتانسيل ايجاد تعداد زيادي شغل غيرتخصصي، ايجاد شغل براي افراد بدون مهارت يا تجربه كاري خاص، تبديل آنها به افراد ماهر و همچنين آماده سازي نيروي كار مجرب براي صنايع بزرگ را دارد. زاد خواهم كرد افزايش نرخ اشتغال در كشور به شدت منوط به افزايش فرهنگ كارآفريني است.

 

كارآفريني از منابع موجود به بهترين شكل ممكن استفاده مي كند و با ايجاد نوآوري شغلي بهره وري را افزايش مي دهد. كارآفرينان بازارهاي جديدي را با معرفي محصولات، خدمات و فناوري هاي جديد و بهبود يافته توسعه مي دهند كه به توليد ثروت جديد و افزايش درآمد ملي كمك مي كند.

ميثم شكري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ كارآفريني

2. كارآفريني نوآوري را تقويت مي كند

 

كارآفرينان از طريق تحقيق و توسعه، نوآوري هاي جديدي را معرفي مي كنند كه افق هاي جديدي را براي سرمايه گذاري و ايجاد محصولات و فناوري ها مي گشايد. كارآفرينان به دنبال حل مشكلاتي هستند كه محصولات و فناوري هاي كنوني ندارند. بنابراين آنها زندگي مردم را با توليد محصولات و خدمات جديد يا با نوآوري محصولات و خدمات موجود بهبود مي بخشند.

3. كارآفريني مي تواند تغييرات اجتماعي ايجاد كند

 

كارآفرينان مي توانند سنت ها يا فرهنگ يك جامعه را با ناديده گرفتن روش ها، سيستم ها و فناوري هاي قديمي تغيير دهند. كارآفرينان اساساً در معرفي فن‌آوري‌ها و سيستم‌هاي جديد پيشگام هستند و در نتيجه تغييراتي را در جامعه ايجاد مي‌كنند. به گفته دكتر ميثم شكري ساز، اين تغييرات باعث بهبود سبك زندگي، بهبود روحيه و بهبود تصميمات اقتصادي مردم مي شود. اين تغييرات اجتماعي نيز به تدريج منجر به تغييرات ملي و جهاني خواهد شد.

4. كارآفريني منجر به توسعه صنعت مي شود

 

كارآفرينان علاوه بر ايجاد ايده هاي تجاري جديد، تحقيق و توسعه را نيز ترويج مي كنند. آنها ايده هاي خود را پرورش مي دهند، آنها را دوباره شكل مي دهند و سپس ايده هاي خود را به يك تجارت موفق تبديل مي كنند.

 

كارآفرينان هميشه به دنبال ايده هاي جديد هستند و در تلاش براي بهبود ايده هاي موجود هستند. اما فعاليت‌ها و ايده‌هاي آن‌ها نه تنها بر شركت‌شان تأثير مي‌گذارد، بلكه بسيار فراتر از آن است: وقتي يك كارآفرين محصولات، خدمات يا ايده‌هاي جديدي را توسعه مي‌دهد، ديگران (و حتي ايده‌هاي اوليه‌اش) به دنبال آن خواهند بود. بنابراين، اين ايده تنها در دست يك كارآفرين باقي نمي ماند، بلكه توسط كارآفرينان و افراد مختلف به اشتراك گذاشته مي شود و دائماً در حال بهبود و تغيير است.

 

اين سرمايه گذاري هاي مشترك بين كارآفرينان مي تواند به صنعت كشور سرعت ببخشد. كارآفرينان به يكديگر انگيزه مي دهند، ايده ها و الهامات را به اشتراك مي گذارند و براي ايجاد صنايع جديد برنامه ريزي مي كنند. به اين ترتيب كارآفرين با ايجاد تغييرات كوچك در صنعت، درهاي جديدي را به روي ديگران باز مي كند.

5. كارآفريني باعث بهبود و توسعه كسب و كارهاي موجود مي شود

 

اكثر مردم فكر مي كنند كه كارآفرينان فقط با محصولات و ايده هاي كاملاً جديد مي آيند، اما كارآفرينان مي توانند بر كسب و كار موجود نيز تأثير بگذارند. از آنجايي كه كارآفرينان هميشه خارج از چارچوب فكر مي كنند، مي توانند راه هاي نوآورانه اي براي رشد و توسعه كسب و كارهاي موجود ابداع كنند. به عنوان مثال، آنها مي توانند فرآيندهاي توليد را مدرن كنند، فناوري هاي جديدي را براي توزيع و بازاريابي محصولات و خدمات ارائه دهند و به شركت ها كمك كنند تا از منابعي كه در اختيار دارند به طور كارآمدتر و موثرتر استفاده كنند.

 

به طور خلاصه حمايت كنيد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.