تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند

۱۶ بازديد

تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند

 

 

  • تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند
    تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند دسته: مديريت
    بازديد: 8 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 1089 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 63

    هدف از اين پايان نامه تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند مي باشد

    قيمت فايل فقط 28,000 تومان

    خريد

    دانلود پايان نامه رشته مديريت 

    تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند

     مقدمه

    نقش برند ها در شناسايي محصولات شركت در بازارهاي رو به گسترش امروزي، نقشي انكارناپذير است (پرهيزگار و عابد، 1391). امروزه ايجاد برندهاي قدرتمند به يكي از اساسي ترين دغدغه هاي مديران شركت ها مبدل شده است كه ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت توانمندي هاي شركت را در طول زمان ارتقاء دهند (اسداله و همكاران، 1390).

    برندها از زمره با ارزش ترين دارايي هاي شركت ها محسوب مي شوند، توجه به مفاهيمي چون برند، مديريت آن و ارزش ويژه نام تجاري، سبب دستيابي به جايگاهي مناسب در اذهان مشتريان مي گردد (پرهيزگار و عابد، 1391) و امروزه شركت هاي موفق نشان داده اند كه براي دستيابي به مزيت رقابتي پايدار، توجه به برندسازي و ارزش ويژه برند، ضروري و حياتي مي باشد (ديواندري و همكاران، 1390).

    در سال هاي اخير موضوع ارزش ويژه برند توجه محققان حوزه ي بازاريابي را بسيار به خود جلب كرده است. مطابق نظر آكر  (1996)، ارزش ويژه برند، تفاوت قيمتي را كه يك برند قوي در مقايسه با يك برند متوسط در فروش خود جذب مي كند، نشان مي دهد. از اين رو ارزش ويژه برند به عنوان معياري براي سنجش قدرت برندها و نيز شركت ها پيشنهاد مي گردد (اسداله و همكاران، 1390).

    فاركوار  (1987)، ارزش ويژه برند را به عنوان ارزشي كه به وسيله برند به محصول داده مي شود، تعريف مي كند. در سال 1989، موسسه علمي بازاريابي، ارزش ويژه برند را به عنوان ارزشي تعريف مي كند كه به وسيله نام برند افزوده مي شود و در بازار به عنوان حاشيه هاي سود و سهم هاي بازار بيشتر، پاداش داده مي شود كه مي تواند توسط مشتريان و اعضاي كانال توزيع به عنوان دارايي مالي و هم به عنوان مجموعه اي از تداعي ها و رفتارهاي مطلوب ديده شود (Kayaman and Arsali, 2007).

    آكر  (1991)، ارزش ويژه برند را مجموعه اي از دارايي ها و تعهدات مرتبط با برند، نام آن و سمبلش مي داند كه از ارزش توليد شده از سوي يك محصول يا خدمت براي شركت و يا مشتريان شركت مي كاهد و يا به آن اضافه مي كند. كلر، ارزش ويژه برند را تاثير متفاوتي تعريف مي كند كه دانش برند بر واكنش مصرف كننده به بازاريابي برند دارد. بلاك استون  (1995)، به ارزش ويژه برند به عنوان ارزش برند و معناي برند اشاره مي كند كه معناي برند، به برجستگي برند، تداعي هاي برند و شخصيت برند، اشاره دارد. در حالي كه ارزش برند، نتيجه مديريت معناي برند مي باشد (چيراني و خدنگ، 1389).

    طبق نظر شاكر و اسريواستاوا  (1991)، ارزش ويژه برند، قدرت برند و ارزش برند را شامل مي شود. قدرت برند، مجموعه اي از تداعي ها و رفتارها بر بخش مشتريان برند، اعضاي كانال و شركت مادر (اصلي) مي باشد كه به برند اين اجازه را مي دهد كه از مزاياي رقابتي متفاوت و پايداري بهره مند گردد. ارزش ويژه برند، نتيجه مالي توانايي مديريت به منظور به كار بستن قدرت برند از طريق اقدامات تاكتيكي و استراتژيك مي باشد كه سودهاي فعلي و آتي بالاتر و ريسك هاي كمتري را به دنبال دارد. اين تعريف، اين نتيجه را در پي دارد كه قدرت برند بر جنبه ي مصرف كننده ي ارزش ويژه برند اشاره داشته و ارزش برند بر جنبه مالي اين مفهوم دلالت دارد.

    كلمات كليدي:

    ارزش ويژه برند

    مدلهاي ارزش ويژه برند

    فهرست مطالب

    ارزش ويژه برند 29

    2-1) مقدمه 29

    2-1-1) تاريخچه ي شكل گيري مفهوم برند 30

    2-1-2) اهميت برند 32

    2-1-3) تعريف و تشريح برند 34

    2-1-4) تصوير برند 37

    2-1-5) ارزش ويژه برند 38

    2-1-5-1) ارزش ويژه برند مالي 40

    2-1-5-2) ارزش ويژه برند مبتني بر مصرف كننده 41

    2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ويژه برند 43

    2-1-7) ابعاد ارزش ويژه برند 47

    وفاداري به برند 47

    آگاهي از برند 48

    كيفيت ادراك شده 49

    تداعي برند 50

    2-1-8) مزاياي ارزش ويژه برند 51

    مزاياي ارزش ويژه برند براي شركت 51

    2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ويژه برند 55

    2-1-10) مدل هاي ارزش ويژه برند 56

    مدل ارزش ويژه برند آكر 57

    شكل 2-3-1) مدل دانش برند كلر 60

    شكل 2-3-2) مدل ارزش ويژه برند آكر 62

    شكل 2-3-3) ابعاد ارزش ويژه برند مدل آكر 64

    نمودار 2-3-1) تشريح مدل ارزش ويژه برند آكر 65

    مدل ارزش ويژه برند يو و همكاران 66

    شكل 2-3-4) مدل ارزش ويژه برند يو و همكاران 66

    هرم ارزش ويژه برند مشتري محور كلر 67

    شكل 2-3-5) هرم ارزش ويژه برند كلر 68

    2-1-11) آميخته ي بازاريابي و ارزش ويژه برند 69

    فهرست منابع و مآخذ:

    قيمت فايل فقط 28,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : تشريح ابعاد و مدلهاي ارزش ويژه برند , مزاياي ارزش ويژه برند براي شركت , عوامل موثر بر ارزش ويژه برند , مدل هاي ارزش ويژه برند , مدل ارزش ويژه برند يو و همكاران , ابعاد ارزش ويژه برند , مدل ارزش ويژه برند آكر , پايان نامه ابعاد ارزش ويژه برند , پايان نامه مدلهاي ارزش ويژه برند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.