نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز

۱۹ بازديد

نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز
    نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز دسته: اينفوگراف
    بازديد: 6 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 15 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 25

    دانلود مقاله نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز با فرمت ورد و قابل ويرايش

    قيمت فايل فقط 5,000 تومان

    خريد

    دانلود مقاله نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز با فرمت ورد و قابل ويرايش در 25 صفحه

    مقاله نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز كاملترين و دقيق ترين مقاله پيرامون اين موضوع است كه توسط تيم تخصصي دانشجو تدوين گرديده است.

    با هم بخشي از مقاله نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز را در زير مي خوانيم:

    چكيده

    نيايش نياز دروني انسان است و بروز اين نياز نيز اجتناب ناپذير است. هنر مربيان و معلماني كه مي‌خواهند چنين رفتاري را به تناسب نيازمندي انسان در افراد فرهنگ سازي نمايند آن است كه زيباترين شكل و شيوه آموزش چنين رفتاري را متناسب با رغبت‌هاي فراگيران جستجو نموده و بر اساس آن اقدام نمايند.اگر معلمان بتوانند بسياري از رفتارهاي مطلوب از جمله شركت در مساجد و نماز جماعت را به طور غير مستقيم و يا ضمني از طريق بهره گيري از وجود الگوهاي رفتاري در نوجوانان به وجود آورند فوق العاده موثر و ارزشمند خواهد بود. در يادگيري ضمني و يا مشاهده اي به جهت آنكه يادگيرنده آگاهانه و داوطلبانه به موضوع يا رفتار خاصي دقت مي‌كند از نگرش مثبت و انگيزه قوي برخوردار است.معلمان و مربيان مدارس به مثابه الگوهاي مطلوب جوانان زماني مي‌توانند توفيقات چشمگيري در پرورش يا تقويت احساس مذهبي و رفتارهاي ديني از جمله اقامه نماز در مساجد داشته باشند كه شخصيت مذهبي آنها براي جوانان بسيار دوست داشتني و محبوب باشد. معلمان متعهد و دلسوز و آشنا به مباني روان شناختي مذهبي سعي مي‌كنند در بيان يا ظهور هر انديشه و رفتار مذهبي احساس خوشايندي در قلوب پاك جوانان پديد آورند.حضور فعال مربيان به همراه جوانان در مساجد علاوه بر فضيلت‌هاي معنوي به تقويت اكتساب‌هاي آموزشگاهي نيز خواهد انجاميد و حضور چشمگير امام جماعت مسجد در مدرسه و گفت و گو با مربيان و دانش آموزان و احساس نزديكي و قرابت با ايشان به اين پيوند مقدس شكوه بيشتري مي‌بخشد. معلمان متعهد كه بهترين الگو براي جوانان مي‌باشند مي‌توانند در كلاس‌هاي درسي خود در كنار تدريس درس مربوطه به آموزش مسائل مذهبي پرداخته و جوانان را نسبت به آنها آگاه و علاقه مند گردانند. از جمله اينكه براي آنها از اجر و پاداش و فوايد نماز جماعت در مسجد گفته و هم چنين براي ترغيب بيشتر جوانان به مسجد شرايط لازم را جهت آشنايي و ارتباط آنها با مساجد فراهم آورند و بعضاً مي‌توانند فعاليت‌هاي مذهبي جوانان را در مساجد در دفتر نمره خود ثبت نموده و نمره اي خاص- جهت تشويق جوانان - به آنها اختصاص مي‌دهند.

    مطرح كردن احاديث و روايات و تعريف خاطراتي از بزرگان در مورد نماز جماعت در مساجد و معرفي كتبي در اين مورد به دانش آموزان مي‌تواند انگيزه جوانان را براي شركت در نماز جماعت و مساجد مضاعف كند.

    در مقاله حاضر قصد داريم به نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز بپردازيم.

    كليدواژه :

    معلم-مدارس-نماز0-مسجد-دانش آموزان

     مقدمه

    ضرورت عقلي وشرعي اقتضا مي كند كه قبل از همه بايد به محكم سازي واستوار سازي ستون دين پر داخته شود ،وپرداختن به اين امر مهم را فرهنگ سازي نماز نام مي نهيم . . نماز ركن اصلي دين است و به عنوان نمودي بارز و آشكار از رفتارهاي ديني بايد اصلي ترين جايگاه ر ادر زندگي مردم داشته باشد . وقتي كه خود ر ادر مقام عضوي از پيكره تعليم وتربيت مي بينيم اين انديشه در ذهن ايجاد مي شود كه واقعاً وظيفه ي تعليم وترويج اقامه نماز برعهده چه كسي است و با چه كيفيتي وبا چه روش هايي انجام پذيرد ؟ البته در اين زمينه نقش معلمان و محققان و مديران آموزش و پرورش و عالمان فرهنگي به عنوان سكانداران يك نهاد فرهنگ ساز (مدرسه ) حائز اهميت است .

    .................

    قيمت فايل فقط 5,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز , دانلود مقاله نقش معلم در رونق بخشي به مساجد و نماز با فرمت ورد و قابل ويرايش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.