پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد

۱۵ بازديد

پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد

 

 

  • پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد
    پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاددسته: اقتصاد
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: pptx
    حجم فايل: 369 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 42

    پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد شامل 42 اسلايد زيبا كه با جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد و براي دانشجويان اقتصاد و ساير دانشجويان مرتبط با موضوع كاربرد دارد

    قيمت فايل فقط 8,800 تومان

    خريد

    پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد

    پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد شامل 42 اسلايد زيبا كه با جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد . همچنين به راحتي مي توان قالب آن را به مورد دلخواه تغيير داد و در تهيه آن كليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت گرديده است. اين پاورپوينت براي دانشجويان اقتصاد وساير دانشجويان مرتبط كاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشي از متن اين پاورپوينت را براي شما آورده ايم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را مشاهده كنيد و در صورت تمايل در ادامه مطلب آن را دانلود نماييد .

    مقدمه

    واژه Scarcity در لغت به‌معناي كميابي است و به وضعي اختصاص مي‌يابد كه منابع در دسترس براي توليد محصول و تأمين نيازمنديها نابسنده‌اند.

    كميابي مفهومي است بسيار مهم كه از گذشته‌هاي دور مورد توجه انديشمندان رشته‌هاي مختلف علمي از جمله علوم الهي و فلسفي، علوم تجربي و علوم انساني و به‌ويژه علم اقتصاد بوده است. علماي علوم الهي با توجه به فلسفه خلقت بشر و سير تكاملي بشريت كميابي را در ارتباط با زمان، يعني فرصتي كه خداوند به هر انسان و جامعه انساني براي زندگي در اين جهان و سير مراحل تكاملي خود عطا كرده، تعريف مي‌كنند. معتقدان به فلسفه ماركسيسم، كميابي را در نهايت، محصول غلط بودن قواعد اجتماعي در درون جوامع سرمايه‌داري براي سازمان‌دهي امر توليد و توزيع مي‌دانند؛ كه با انقلاب ماركسيستي مي‌توان براي هميشه بر مسئله كميابي فائق آمد. علماي تجربي، مسائل زيست‌محيطي را موضوع اصلي كميابي مي‌دانند و معتقدند كه با رشد جمعيت و پيشرفت فن‌آوري و صنعت، محيط زيست انسان از جهات مختلف رو به نابودي مي‌رود و با اين استدلال، آينده وحشتناكي را براي بشريت ترسيم مي‌كنند.

    در علم اقتصاد توجه ويژه‌اي به مفهوم كميابي مبذول شده است و حتي برخي اقتصاددانان موضوع علم اقتصاد را برخورد با مساله كميابي مي‌دانند؛ لذا كلمه كميابي داراي نزديكترين معني به كلمه "محدود" يا "اقتصاد" است كه در مقابل كلمه "نامحدود" و يا "آزاد" به‌كار مي‌رود

    كالاها كمياب هستند زيرا منابعي كه به‌كار گرفته مي‌شوند تا آنها را توليد نمايند، داراي استفاده‌هاي ديگر نيز هستند. هنگامي كه مبادله آزاد صورت مي‌گيرد، قيمت‌ها، كالاها و خدمات كمياب را تخصيص مي‌دهند.

    علم اقتصاد مطالعه چگونگي استفاده از منابع كمياب جامعه به‌منظور توليد كالاهاي با ارزش و توزيع آنها بين افراد مختلف است. درپشت اين تعريف، دو نكته اساسي علم اقتصاد نهفته است. اول اينكه كالاها و منابع اقتصادي  محدودند و ديگر اينكه جامعه بايد از منابع خود به‌طور كارآ استفاده كند.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    نظرها پيرامون برطرف كردن كميابي

    تفاوت كميابي و فقر

    بررسي مساله كميابي از نظر علمي

    علم اقتصاد و مساله كميابي

    كميابي منابع اقتصادي

    كميابي از نظر اسلام

    پايان

    عنوان : مفهوم كميابي در علم اقتصاد

    فرمت : پاورپوينت

    حجم : 372 كيلوبايت

    تعداد صفحات : 42

    پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

    پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد

    قيمت فايل فقط 8,800 تومان

    خريد

    برچسب ها : پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد , پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد , دانلود پاورپوينت مفهوم كميابي در علم اقتصاد , پاورپوينت رايگان مفهوم كميابي در علم اقتصاد , دانلود پاورپوينت رايگان مفهوم كميابي در علم اقتصاد , پاورپوينت قانون كميابي چيست , دانلود پاورپوينت قانون كميابي چيست , پاورپوينت تعريف كميابي در علم اقتصاد , دانلود پاورپوينت تعريف كميابي در علم اقتصاد , پاورپوينت كميابي چيست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.