تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)

۳۰ بازديد

تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)
    تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)دسته: پژوهش
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 615 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 62

    تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)

    =======================================================
    تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
    بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
    =======================================================

    info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
    =======================================================

    فهرست مطالب:

        فصل اول:
    انواع سيستمهاي باربر جانبي                                 صفحه   4
        فصل دوم:
    بادبند و انواع ان                                            صفحه  11
        فصل سوم:
    خصوصيات و مقايسه بادبندهاي همگرا و وگرا                       صفحه  17
        فصل چهارم:
    تحليل تقريبي قابهاي بادبندي شده                                   صفحه  30
        فصل پنجم:
    ظوابط و روشهاي طراحي بادبندها                               صفحه  39
        فهرست منابع                                            صفحه  67
    ……………………………………………………………………………

    بخشهايي از متن:

    تأثير سختي بر رفتارهاي لرزه اي:

    افزايش سختي موجب كاهش تناوب مي شود و در نتيجه سازه را اگر در ناحيه نرم باشد به سمت ناحيه تشديد و شتاب پاسخ را افزايش مي دهد. بعكس اگر سازه در ناحيه تشديد باشد، آن را به سمت ناحيه سخت برده و شتاب پاسخ را كاهش مي دهد. بنابراين افزايش سختي روي شتاب پاسخ تأثيري دوگانه دارد. از آنجا كه نواحي سه گانه جايگاه ثابتي ندارند نمي توان با قطعيت بيان

    كرد كه آيا سخت كردن يك سازه به افزايش نيروهاي زلزله مي انجامد يا به كاهش آن به همين دليل نقش طبقه نرم در يك سازه مدتها مورد بحث و جدل بوده است. برخي معتقدند كه وجود يك طبقه نرم موجب كاهش سختي و در نتيجه كاهش نيروهاي زلزله مي شود و گروهي ديگر طبقه نرم را موجب تمركز انرژي در يك طبقه و در نتيجه انهدام آن طبقه مي دانند.

    بادبند برون محوريا واگرا(EBF):

    براي حل مشكل كاهندگي بادبند تحت بار متناوب مي توان از بادبند خمشي يا برون محور (eccentric bracing) استفاده نمود. ويژگي مهم اين بادبندهاي خمشي اين است كه با ايجاد تسليم در اعضاي خمشي مي توان از كمانش بادبند فشاري جلوگيري كرد و بدينوسيله از كاهندگي سازه كاست.

    برون محوري e : بادبند برون محور به شكل هاي مختلف قابل اجراء است. همانطور كه در شكل هاي اين نوع

    بادبند نشان داده شده، در همه اين شكل هاي مختلف، يك فاصله برون محوري e وجود دارد كه عامل اصلي كنترل رفتار بادبند برون محور است. مهمترين تأثير e بر رفتار سازه تنظيم ميزان سختي جانبي سازه است. به طوريكه با كاهش برون محوري مي توان سختي را تا حد سازه با بادبند هم محور افزايش داد.

    بيشترين سختي جانبي براي  (L طول تير است) بدست مي آيد كه در واقع مربوط به سازه با بادبندي هم محور است. با افزايش نسبت  سختي جانبي به سرعت كاهش مي يابد، اما از 0/4 =  به بعد اين كاهش با آهنگ كندي انجام مي شود و سر انجام سختي جانبي به مجانب افقي كه همان سختي قاب بدون بادبند است نزديك مي‌شود.

    در دهانه با يك بادبند برون محور، بخشي از تير كه در فاصله ستون تا محل اتصال بادبند برون محور قرار گرفته تير رابط ناميده مي شود و طول آن برابر e مي باشد. نقش مهم تير رابط اين است كه عمل تسليم در برابر نيروي جانبي را در خود متمركز ساخته و بادبند را از ناپايداري ناشي از كمانش حفظ كند. با طراحي صحيح تير رابط مي توان شكست را به صورت كنترل شده و مطلوب درآورد و در نتيجه نرمي (شكل پذيري) سازه در برابر نيروهاي زلزله بالا برد. در حالت كلي، تير رابط داراي دو حالت شكست است: شكست خمشي و شكست برشي.

    در شكست خمشي، عمل تسليم و اتلاف انرژي به صورت باز و بسته شدن لولاهاي خميري در تير رابط تحت نيروي جانبي متناوب صورت مي گيرد، و در شكست برشي اين عمل با تسليم برشي ورق جان تير رابط و ايجاد لولاهاي خميري در بالاي اين تير صورت مي پذيرد.

    مدل تحليلي حلقه پسماند بادبند

    نونوكا  رابط نيرو و جابجايي محـوري عضـو و بادبند را بـا استـفـاده از روش تحليـل ارتـجـاعـي – خميري بدست آورد كه در شكل زير نمايانده شده است. در اين شكل، نمونه اوليه تحت نيروي فشاري قرار مي گيرد تا به حد مقاومت فشاري بحراني برسد و در نقطه A، كمانش كند. آنگاه فاصله كوتاه AB را با سختي صفر طي كرده و خميده مي شود. در اثر اين خميدگي، اثر وزن[1] افزايش يافته و از سختي كاسته مي گردد تا آنجا كه در نقطه C لنگر در ميانه عضو به حد لنگر خميري رسيده و لولاي خميري ايجاد مي شود. در اينجا اگر بار فشاري به طور ثابت اعمال شود نمونه كاملاً منهدم خواهد شد، اما اگر شروع به بار برداري نماييم، همانطور كه در شكل ديده مي شود، سازه در امتداد CD با حالت ارتجاعي حركت خواهد كرد (هنگامي كه جهت بار عوض شود، لولاي خميري حذف شده و سيستم به حالت ارتجاعي در مي آيد). علت افزايش سختي در طول ناحيه CD كم شدن خميدگي ميله و در نتيجه كاهش اثر وزن است. در نقطه D، لنگر در ميانه عضو در جهت مخالف به آستانه خميري رسيده و سختي ناگهان كاهش مي يابد. در طول DE، با كم شدن خميدگي عضو، سختي افزايش مي يابد تا آنجا كه در نقطه E، لولاي خميري در جهت مخالف ايجاد مي شود و سازه تحت نيروي ثابت فاصله DE را طي مي كند تا كاملاً راست گردد. در اينجا اگر نمونه مجدداً تحت فشار قرار گيرد، حلقه پسماند مشابهي را طي خواهد كرد.

    مدل پسماند فوق توسط فوجي وارا در تحليل ديناميكي قابهاي بادبندي شده بكار گرفته شده است. البته مدلهاي ساده تري كه مبتني بر استفاده از خطوط و منحنيهاي ساده رياضي هستند، نيز براي رفتار پسماند بادبند پيشنهاد شده اند و به طور كلي در زمينه رفتار پسماند اعضاي ميله اي تحقيقات مفصلي در سطح جهان صورت گرفته است. شكل حلقه پسماند بادبند به ضريب لاغري آن نيز بستگي دارد. علاوه بر اين، نوع نيمرخ بادبند نيز مؤثر است زيرا كمانش موضعي مقطع مي تواند به كوچك شدن سطح پسماند منجر گردد. همچنين بايد دانست كه مقاومت اتصالات بادبند بايد بيش از خود بادبند باشد در غير اين صورت رفتار ترد را به دنبال داشته و اتصال گسيخته مي شود. مدلهاي تحليلي مختلفي براي سازه اي بادبندي شده توسط محققات ارائه شده است كه نمونه اي از آن را مي توان در كالينز، پاپاداراكسيس و جين مطالعه كرد.

    [1] – p-delta effect

    منبع دارد.

    قيمت فايل فقط 7,000 تومان

    لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد (كليك كنيد)

    خريد

    شماره تماس پيامكي براي مواقع ضروري : 09010318948

    برچسب ها : تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF) , تحقيق جامع بادبندهاي واگرا (EBF ) و همگرا (CBF)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.