- پاورپوينت روانشناسي مديريت استراتژيك
دسته: مديريت
بازديد: 1574 بار
فرمت فايل: ppt
حجم فايل: 132 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 32پاورپوينت روانشناسي مديريت استراتژيكدر 32 اسلايد قابل ويرايش براي دانلود اماده شده است توضيحات بيشتر در ادامه مطلب
قيمت فايل فقط 9,000 تومان
پاورپوينت روانشناسي مديريت استراتژيك
روانشناسي مديريت استراتژيكچالشهاي نظري در چگونگي تصميمگيريهاي راهبردي مشاهدات علمي صرفاً يك توضيح مشخص از واقعيت ها نيست هدف اصلي آن اين است كه يك واقعه را از منظرگاههايي متعدد بنگرد.
مقصد عمده آن ملاحظه وقايع و درك اين كه يك پديده و يا يك واقعه چگونه به پديده و وقايع ديگر ارتباط دارد، مي باشد Alexander Luria, (col 326) مقدمه شايد بتوان مقدمه اين نگارش را با سئوالات زير آغاز نمود: مطالعه توسعه انسان و پرورش روان او بطور علمي يعني چه؟
با انجام پژوهش هاي علمي در اين راستا به چه نوع علمي دسترسي پيدا مي شود؟
وسعت پوشش چنين علمي چقدر است؟
چگونه مي توان از آن بهره برداري نمود؟
آيا مي توان به تئوريهايي قابل قبول فراتر از جنبه هاي ملموس علمي دسترسي پيدا نمود؟
بسياري از مديران ارشد اين تصور را دارند كه روانشناسي در حوزه اجرايي و عملياتي سازمانها كه عمدتاً در حوزه مديريت رفتار سازماني مطرح مي شود كاربرد دارد و در حوزه تصميم گيري هاي استراتژيك يا اصلاً جايگاهي ندارد و يا نقش بسيار ناچيزي ايفا ميكند.
(Hodgkinson 2005) الگوي فرايند پردازش اطلاعات در سايه تفاوت هاي شناختي ورود نگرش استراتژيك در حوزه مديريت استراتژي و مديريت استراتژيك، مفاهيم و فرايندهاي متفاوتي را از زمان حضور در حوزه مديريت بخود اختصاص داده است كه هرمفهوم با تعبير خاص خود قابل پشتيباني است.
درعين حال در بسياري از گفتارها و نوشتارها از واژه استراتژي با مفاهيم وسيعتر اشاره مي شود بطور نمونه جانسون و شولز (1999) استراتژي را به شرح زير تعريف مي كنند: " استراتژي عبارت است از سمت حركت و چارچوب تصميمات يك سازمان در بلندمدت است كه در محيط در حال تغيير منجر به بدست آوردن نتايج مورد نظر سازمان مي گردد." هنري مينتزبرگ پا را از اين حدود فراتر گذاشته و براي استراتژي پنج مفهوم متفاوت مطرح ساخته و آنها را پنج P نام نهاده است: استراتژي بعنوان طرح يا برنامه (plan) Strategy as a 2.
استراتژي بعنوان ايجاد خطر براي رقيب Strategy as a (ploy) 3.
استراتژي بعنوان يك جايگاه موقعيت بين سازمان و محيط بيرون سازمان (position) Strategy as a 4.
استراتژي بعنوان يك تصوير (perspective ) Strategy as a 5.
استراتژي بعنوان يك رويه يا سبك Strategy as a (Pattern) منشاء ورود مقوله روانشناسي شناخت در حوزه مديريت استراتژيك محدودهاي كه گروه در آن شكل گرفته نيروهايي كه هويت يك گروه تصميم گير استراتژيك را تحت تأثير قرار مي دهد ادعا مي شود كه در چارچوب ويژگي هاي چهارگانه زير تصميم گيريهاي استراتژيك قاعدتاً كاملاً عقلائي هستند. تصميم گيران استراتژيك به دنبال به حداكثر رساندن نتايج مي باشند آنان مي توانند اطلاعات مورد نياز را جمع آوري و با وزن دادن به آنها راه كارهاي مختلف را جستجو و بهترين راه را بطور عقلائي (Rational) انتخاب نمايند.
محيط كسب و كار پديده هايي عيني هستند كه با روش هاي تحليلي دقيقاً قابل اندازه گيري مي باشند. موفقيت استراتژيها كاملاً به برنامه ريزي هاي دقيق بستگي دارد. محل اتخاذ تصميمات استراتژيك در بالاترين سطح سازمانها قرار دارد در حاليكه اجراي استراتژي بعهده همه سازمان است.
روانشناسي مديريت استراتژيك چالشهاي نظري در چگونگي تصميمگيريهاي راهبردي مشاهدات علمي صرفاً يك توضيح مشخص از واقعيت ها نيست هدف اصلي آن اين است كه يك واقعه را از منظرگاههايي متعدد بنگرد.مقصد عمده آن ملاحظه وقايع و درك اين كه يك پديده و يا يك واقعه چگونه به پديده و وقايع ديگر ارتباط دارد، مي باشد Alexander Luria, (col 326) مقدمه شايد بتوان مقدمه اين نگارش را با سئوالات زير آغاز نمود: مطالعه توسعه انسان و پرورش روان او بطور علمي يعني چه؟با انجام پژوهش هاي علمي در اين راستا به چه نوع علمي دسترسي پيدا مي شود؟وسعت پوشش چنين علمي چقدر است؟چگونه مي توان از آن بهره برداري نمود؟آيا مي توان به تئوريهايي قابل قبول فراتر از جنبه هاي ملموس علمي دسترسي پيدا نمود؟بسياري از مديران ارشد اين تصور را دارند كه روانشناسي در حوزه اجرايي و عملياتي سازمانها كه عمدتاً در حوزه مديريت رفتار سازماني مطرح مي شود كاربرد دارد و در حوزه تصميم گيري هاي استراتژيك يا اصلاً جايگاهي ندارد و يا نقش بسيار ناچيزي ايفا ميكند.(Hodgkinson 2005) الگوي فرايند پردازش اطلاعات در سايه تفاوت هاي شناختي ورود نگرش استراتژيك در حوزه مديريت استراتژي و مديريت استراتژيك، مفاهيم و فرايندهاي متفاوتي را از زمان حضور در حوزه مديريت بخود اختصاص داده است كه هرمفهوم با تعبير خاص خود قابل پشتيباني است.درعين حال در بسياري از گفتارها و نوشتارها از واژه استراتژي با مفاهيم وسيعتر اشاره مي شود بطور نمونه جانسون و شولز (1999) استراتژي را به شرح زير تعريف مي كنند: " استراتژي عبارت است از سمت حركت و چارچوب تصميمات يك سازمان در بلندمدت است كه در محيط در حال تغيير منجر به بدست آوردن نتايج مورد نظر سازمان مي گردد." هنري مينتزبرگ پا را از اين حدود فراتر گذاشته و براي استراتژي پنج مفهوم متفاوت مطرح ساخته و آنها را پنج P نام نهاده است: استراتژي بعنوان طرح يا برنامه (plan) Strategy as a 2.استراتژي بعنوان ايجاد خطر براي رقيب Strategy as a (ploy) 3.استراتژي بعنوان يك جايگاه موقعيت بين سازمان و محيط بيرون سازمان (position) Strategy as a 4.استراتژي بعنوان يك تصوير (perspective ) Strategy as a 5.استراتژي بعنوان يك رويه يا سبك Strategy as a (Pattern) منشاء ورود مقوله روانشناسي شناخت در حوزه مديريت استراتژيك محدودهاي كه گروه در آن شكل گرفته نيروهايي كه هويت يك گروه تصميم گير استراتژيك را تحت تأثير قرار مي دهد ادعا مي شود كه در چارچوب ويژگي هاي چهارگانه زير تصميم گيريهاي استراتژيك قاعدتاً كاملاً عقلائي هستند. تصميم گيران استراتژيك به دنبال به حداكثر رساندن نتايج مي باشند آنان مي توانند اطلاعات مورد نياز را جمع آوري و با وزن دادن به آنها راه كارهاي مختلف را جستجو و بهترين راه را بطور عقلائي (Rational) انتخاب نمايند.محيط كسب و كار پديده هايي عيني هستند كه با روش هاي تحليلي دقيقاً قابل اندازه گيري مي باشند. موفقيت استراتژيها كاملاً به برنامه ريزي هاي دقيق بستگي دارد. محل اتخاذ تصميمات استراتژيك در بالاترين سطح سازمانها قرار دارد در حاليكه اجراي استراتژي بعهده همه سازمان است.
قيمت فايل فقط 9,000 تومان
برچسب ها : پاورپوينت روانشناسي مديريت استراتژيك , پاورپوينت , روانشناسي , مديريت استراتژيك , تصميمگيريهاي راهبردي , علمي , ملاحظه وقايع , استراتژي , محيط كسب و كار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ | ۲۲:۰۰ ۲۸ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است