- مرجع فايلهاي امورزشي | يادگيري مشاركتي
دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومي رشته ها
تحقيق يادگيري مشاركتي
متشكل از 40 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت
بخشي از محتوا ::
يادگيري مشاركتي
مقدمه
اين موضوع كه دانش آموزان چگونه يكديگر را درك كرده و چگونه با هم ارتباط برقرار مي كنند جنبه اي فراموش شده از آموزش است . بيشتر زمان آموزش ، صرف ايجاد ارتباط مناسب بين دانش آموزان و مواد آموزشي مي شود و مقدار نيز صرف چگونگي تعامل با دانش آموزان مي گردد . اما چگونگي ارتباط دانش آموزان با يكديگر، ناديده گرفته شده است . سه راه اصلي كه دانش آموزان هنگام يادگيري مي توانند با يكديگر تعامل داشته باشند عبارت است از :
1- با هم رقابت داشته باشند تا بهترين فرد مشخص شود ( موقعيت رقابتي )
2- به طور انفرادي به سمت هدفشان پيش روند بدون اينكه توجهي به ديگران داشته باشند ( موقعيت انفرادي )
3- به طور مشاركتي عمل كرده و همان علاقه اي را كه يادگيري نيز داشته باشند
( موقعيت مشاركتي )
موقعيت رقابتي به عنوان وابستگي متقابل مخرب مطرح است كه در آن يك شخص برنده و ديگران بازنده مي باشند. در موقعيت يادگيري انفرادي ، دانش آموزان مستقل از يكديگر و براي رسيدن به ملاك هاي از پيش تعيين شده توسط معلم، تلاش مي كنند . موفقيت آنها بستگي به دستيابي به ملاك ها داشته و عملكرد سايرين در نمره ي آنها موثر نيست .
موقعيت يادگيري مشاركتي ، به عنوان نوعي وابستگي متقابل سازنده مطرح است به اين معني كه دانش آموزان در گروه هاي كوچك با هم مشاركت و در يادگيري مطالب به يكديگر كمك مي كنند به طوري كه هر يك از آنها در آينده بتوانند به صورت
انفرادي از عهده انجام آن برآيند آنها موفقيت يكديگر را تحسين كرده و همديگر را در انجام تكاليف تشويق مي كنند و ياد مي گيرند كه بدون توجه به نژاد ، طبقه ي اجتماعي ، هوش، و يا توانايي متفاوتشان با يكديگر كار كنند.-
محتواي فايل دانلودي:
تحقيق يادگيري مشاركتي
متشكل از 40 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت
-
چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ | ۱۲:۱۰ ۲۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است