روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)

۵۵ بازديد

مرجع فايلهاي امورزشي | روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • مرجع فايلهاي امورزشي | روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)

    روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)


    روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)دسته: پژوهش
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 21 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 26

    روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)

    =======================================================
    تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
    بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
    =======================================================

    info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
    =======================================================

    بخشهايي از متن:

    روانشناس آمريكايي در يك تعريف جامع يادگيري را اينگونه تعريف مي‌كند: ” يادگيري يعني؛ تغيير نسبتا پايدار در رفتار كه بر اثر تجربه در توانايي‌هاي بالقوه فرد بوجود مي‌آيد.”
    نقش يادگيري در همه صحنه‌هاي زندگي نمايان است. يادگيري تنها آموختن مهارتي خاص با مطالب درسي نيست؛ بلكه در رشد هيجاني ، رشد شخصيتي ، تعامل اجتماعي انسان دخالت دارد. انسان ياد مي‌گيرد كه از چه چيزي بترسد، چه چيزي را دوست بدارد و كجا چگونه رفتار كند. در واقع نوزاد از همان لحظه تولد درگير فرآيند يادگيري مي‌شود و اين توانايي است كه باعث پيشرفت و تفاوت روزانه او تفاوت انسانهاي يك نسل از انسانهاي نسل قبل از خودشان مي‌شود.فرآيند يادگيري با توجه به اهميتش هميشه مورد توجه بوده و در اين مورد دانشمندان بسياري اظهار نظر ، پژوهش و نظريه پردازي كرده و جواب بسياري از سوالات را روشن كرده‌اند، بطوري كه مي‌توان با صراحت و اطمينان در مورد اينكه “يادگيري چيست ؟ ، چگونه رخ مي‌دهد و عوامل موثر كدام هستند ؟ ” بحث كرد.

    •معلم براي يادگيري دانش آموزان كدام روش تدريس را برگزيند بسيار مهم است. بنابر اين روش تدريس معلم در يادگيري دانش آموزان بسيار موثر است. امروزه روش هاي تدريس نوين جايگزين روش هاي تدريس سنتي ميشود. •روش هاي تدريس سنتي بيشتر تلاش و كوشش معلم را مي طلبد. اما روش هاي تدريس نوين بر پايه ي دانش آموز محوري است. و معلم بيشتر به عنوان هدايت كننده مطرح مي باشد. و دانش آموزان براي يادگيري فعال هستند.
    •فعاليت يادگيرنده
    •فعاليت يادگيرنده از دو جهت قابل بحث است . بعضي از روانشناسان فعاليت را يكي از احتياجات اساسي افراد مي دانند و تمايل افراد را به حركات بدني ،اقدام براي حل مسئله و كنجكاوي و بررسي محيط ناشي از همين احتياج فرض مي كند
    •يادگيري خود عملي است و اجراي آن بدون فعاليت صورت نمي گيرد . كسي كه ميخواهد چيزي را ياد بگيرد جريان يادگيري او را به عمل و فعاليت جلب مي كند .
    •محرك
    يادگيري مانند ساير اشكال رفتار معلول محرك يا محرك‌هايي است . همان‌طور كه رفتار افراد را احتياجات اساسي آن‌ها مي‌دانيم در يادگيري نيز نيازمندي‌هاي اساسي را به عنوان محرك فرض مي كنيم .
    احتياج به بستگي و تعلق به گروه احتياج به ابراز خود و احتياج به امنيت محرك اساسي در يادگيري هستند .
    نياز فرد به چيزي او را به خواستن و طلب كردن آن چيز وا مي‌دارد .

    قيمت فايل فقط 4,500 تومان

    لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد (كليك كنيد)

    خريد

    شماره تماس پيامكي براي مواقع ضروري : 09010318948

    برچسب ها : روانشناسي يادگيري (Learning Psychology) , روانشناسي يادگيري (Learning Psychology)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.