تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان

۲۸ بازديد

تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان

 

 

  • تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان
    تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان دسته: اينفوگراف
    بازديد: 6 بار
    فرمت فايل: .docx
    حجم فايل: 0 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 5

    تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان

    قيمت فايل فقط 3,000 تومان

    خريد

    اثر بخشي و اهداف سازمان‏يكي از مباحث مديريتي كه ممكن است براي عموم مديران هم جالب باشد و هم كاربردي بحث «اثربخشي و كارايي» سازمان است. بديهي است مديران متعهد و مسئول مايل اند بدانند كه سازمانشان در چه وضعيتي قرار دارد و براي دستيابي به اهداف سازماني بايد چه معيارهايي را براي سنجش عملكرد واحد يا سازمان خود درنظر داشته باشند. ‏اثربخشي مبحثي است كه حدود پنجاه سال پيش پيتر دراگر، صاحب نظر بلند مرتبه مديريت، آن را به طور علمي مطرح كرد و در دهه ي 70 ‏در مورد آن مطالعات گوناگوني آغار شد كه تاكنون ادامه يافته است. اينك مي توان گفت كه درباره اين موضوع مجموعه منسجمي از اطلاعات حاصل از تحقيقات در جهان گرد آوري شده است. ‏امروزه در سازمان هاي پپيشرفته و موفق جهان سعي مي شود تا براي اثر بخشي سازمان اهداف روشن و مشخصي درنظر گيرند و سپس در جهت نيل به آن ها همه توان خود را به كار برند. مثلأ ممكن است در مؤسسه اي توجه و تاكيد بر مهارت هاي استراتژيك و تعامل و روابط بين سهامداران ، به طوري كه كوشش ها در جهت نيل به اهدا فشان و تامين منافع سهامداران سوق داده شود. مطالعات انجام شده درباره اثربخشي نشان مي دهد كه «بهترين راه» براي اثر بخشي وجود ندارد، زيرا به ديدگاه مديريت هر سازمان نسبت به اثر بخشي بستكي دارد. آنچه مي توان در همه سازمان هاي موفق مشاهده كرد و وجه اشتراك آن هاست، توجه به «كيفيت» و ««رضايت مشتري» است. اما براي نيل به اين اهداف بايد فرهنگ سازماني لازم، معيارها، ارزش ها، هنجارها و اصول مربوطه در آن طراحي شود. در واقع، موضوع، هدف و راه هاي نيل به اثر بخشي بايد در سازمان ها براي آن روشن باشد و سپس مديريت بكوشد تا ويژگي هاي مربوط به اثربخشي، به صورت ديدگاهي ‏مشترك براي همه افراد سازمان نهادينه شود. در اين حالت است كه مي توان سازمان را به سوي اثر بخشي سوق داد. ژوزف ويس در اين مورد به سه موضوع رسالت، ارزش ها و اصول راهنمايي ‏اشاره كرده است. در مورد رسالت سازمان، ممكن است به طور نمونه مؤسسه اي در جهت بهبود مداوم محصولات يا خدمات، افزايش درآمد و سود سازمان و بهره مند شدن از آن توسط همه كاركنان و توسعه و گسترش آن اقدام كند. سپس وجود ارزش هاي سازمان است كه توجه به آن ها سازمان را در نيل به رسالت تعيين شده كمك مي كند. در اين زمينه، مئلأ ممكن است ارزش در يك سازمان در درجه اول نيروي انساني آن باشد كه به عنوان منبع قدرت و تواناي سازمان منظور شود. احساس تعهد و تعلق و انجام كارها به صورت گروهي و منسجم، ارزش هاي اصلي انساني سازمان را دربر مي گيرند. اصول راهنمايي درواقع به كوشش هايي اطلاق مي شود كه سازمان را در جهت رسيدن به اهد

    قيمت فايل فقط 3,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان , تحقيق , درباره , اثر , بخشي , و , اهداف , سازمان , دانلود تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان , تحقيق تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان , مقاله تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان , جزوه تحقيق درباره اثر بخشي و اهداف سازمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.